بازیافت نایلون ها چگونه است

درباره نایلون ها

1397/09/24
3804
0
با توجه به اینکه مصرف انواع نایلون ها مثل نایلون شیرینگ و نایلون حبابدار بالا میباشد. بسیار ضروری است که با نحوه بازیافت نایلون و پلاستیک آشنا باشیم

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حبابدار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. با توجه به اینکه مصرف انواع نایلون ها مثل نایلون شیرینگ و نایلون حبابدار بالا می باشد. بسیار ضروری است که با نحوه بازیافت نایلون و پلاستیک آشنا باشیم تا بتوانیم در نگهداری از محیط زیست سهم خوبی داشته باشیم. برای بازیافت نایلون خودمان هم می توانیم دست به کار شویم، به عنوان مثال میتوانیم نایلون حبابدار موجود در وسائلی که میخریم را نگهداری کنیم و در مصارف دیگری از آنها استفاده کنیم.

در مقالات سایت میتوانید روش هایی برای استفاده کردن از نایلون حبابدار را مطالعه نمایید.


چرا بازیافت نایلون ضروری است؟

همانطور که می دانید پلاستیک ها و مواد نفتی قابل تجزیه نیستند و در صورت دفن شدن و رها شدن در طبعیت میلیون ها سال زمان لازم است که تا تجزیه شوند، و همینطور از بین برد مواد پلاستیکی خیلی سخت است، به عنوان مثال در صورت دفن کردن زیر خاک میلیون ها سال لازم است تا تجزیه شود، یا در صورتی که سوزانده شوند گازها و مواد شیمیایی سمی و مضری را آزاد خواهند کرد. همچنین از آنجایی که انواع نایلون ها و پلاستیک از جمله نایلون شیرینگ و حبابدار از مواد نفتی ساخته شده اند، بازیافت آنها باعث میشود که مصارف نفت و سوخت هم کاهش پیدا کند.


استفاده کردن مجدد از نایلون های حبابدار خیلی راحت است و در صورت استفاده مجدد از آنها میتوان در هزینه ها هم صرفه جویی نمود. بیرون نگه داشتن انواع نایلون های پوسته ای ازز چرخه زباله در این شرایط بحرانی زمین، میتواند کمک شایانی به محیط زیست باشد. اما در صورتی که امکان استفاده مجدد از این نایلون ها وجود ندارد باید سعی خود را بکنیم که با جدا کردن انها از سایر زباله ها روند بازیافتشان را تسریع کنیم.


نحوه بازیافت نایلون ها

دستورالعمل های بازیافت در شهرهای مختلف متفاوت هستند اما در حالت کلی لازم است که تمامی مواد پلاستیکی مثل نایلون شیرینگ، نایلون حبابدار، سلفون، کیسه های مواد غذایی و ... را در درون یک کیسه قرار دهید و آنها را به مراکز بازیافت موجود در شهر یا محله خود تحویل دهید، کافی است با کمی جست و جو مراکز دولتی بازیافت محله خود را پیدا کنید و زباله های پلاستیکی خود را به آنها بدهید تا کمکی به حفظ محیط زیست کرده باشید.

در صورتی که قصد خرید نایلون شیرینگ، نایلون حبابدار ، نایلون عریض، سلفون پشت چسب دار را دارید می توانید، با کارشناسان اطلس پلاستیک تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات