انواع مختلف نایلون و کاربردهای آنها

درباره نایلون ها

1397/10/08
2712
0
در عصر حاضر هم نایلون توانسته محبوبیت خود را حفظ کند و از انواع مختلف انها مانند نایلون شیرینگ ، گلخانه ای و حبابدار به شکل گسترده استفاده میشود.

انواع مختلف نایلون
اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حبابدار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. نایلون یکی از انواع مختلف پلیمر ترکیبی است، که برای بار اول در سال 1935 میلادی به صورت تصادفی کشف شد. نایلون از مواد نرم ساخته شده است. می توان به اولین کاربرد نایلون در ساخت وسائل به ساخت مسواک، سه سال بعد از کشف الیاف نایلون و دوسال بعد از ان ساخت جوراب زنانه اشاره داشت. هدف از کشف این ماده در ابتدا این بود که از آنها بتوان برای ساخت لباس های جنگی در سال های جنگ جهانی دوم استفاده کرد. بعد ها نظامیان کشف کردند که میتوان از این ماده در ساخت چترهای نجاتف جلیقه های ضد گلوله وتایر خودرو ها استفاده کنند. در عصر حاضر هم نایلون ها توانسته اند محبوبیت خود را حفظ کنند و از انواع مختلف انها مانند نایلون شیرینگ ، نایلون عریض یا گلخانه ای و نایلون حبابدار به شکل گسترده ای استفاده می شود.

نایلون گلخانه ای و کاربردهای آن

استفاده از نایلون گلخانه ای به دلیل هزینه پایین استفاده از آنها به یکی از محبوب ترین گزینه ها برای ساخت گلخانه تبدیل شده است. از این محصول به طور معمول در ساخت پوشش هایی برای سقف و روی گلخانه ها به جای شیشه استفاده میکنند. همچنین به دلیل وزن کمشان میتوان به جای اسکلت های فلزی برای ساخت مکان های پرورش گل و گیاه از اسکلت های پلاستیکی استفاده کرد که هزینه های ساخت گلخانه را به میزان قابل توجهی پایین تر خواهد آورد.

نایلون عریض

نایلون یا سلفون پشت چسب دار

این محصول به انواعی از نایلون ها گفته می شود که در سطح خارجیشان خاصیت چسبندگی دارند. از این محصول می توان برای کاربردهای محافظتی در صنایع مختلف استفاده کرد. از آنها برای حفاظت کردن از سطوح مانند بک روکش استفاده میشود که میتواند در شرایط گوناگون و دمای مختلف هوا محصول را تا حد بسیار زیادی از عواما مخرب خارجی حفظ کند. همچینن زمانی که دیگر نیازی به استفاده از آنها نباشد میتوان به راحتی آنها را از روی محصول مورد نظر بدون اینکه ردی از خود ب جا گذارند پاک کرد. برای نمونه روی تمامی وسائل برقی که خریداری میکنید میتوانید پلاستیک های چسب دار را مشاهده کنید.

نایلون پشت چسب دار

نایلون شیرینگ و کاربردهای آن

یکی از پرکاربرد ترین محصولات بسته بندی در سراسر جهان نایلون شیرینگ است. که به آن نایلون حرارتی یا نایلون کوچک شونده هم گفته میشود. این محصول در سایز ها و ضخامت های گوناگون برای بسته بندی محصولات به کار میروند. می توان با توجه به نیاز خاصیت شیرینگ و اندازه و ضخامت این محصول ر تغییر داد.

نایلون شیرینگ

نایلون حبابدار و کاربردهای آن

نایلون حبادار نوعی از محصولات بسته بندی و محافظ است که با داشتن حباب هایی بر سطحش از قدرت ضربه گیری بالایی هم برخوردار است. این محصول در انواع مختلفی مثل، کیسه حبادار، رول حبادبار و ورق حبابدار عرضه میشود و میتواند محصولات حساس را در برابر ضربه و جابه جایی حفظ کند.

نایلون حبادار

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات